Veelgestelde vragen

Spring naar een categorie

Kiezen voor Apollo Finance

Apollo Finance is een accountants- en advieskantoor dat jou helpt met het realiseren van je financiële doelen, door het geven van financiële adviezen. Dit doe ik op een betrokken, toegankelijke en doelgerichte wijze. Hierdoor kies jij niet alleen voor een financiële dienstverlener, maar ook voor een strategische sparringpartner die naast jou staat met raad en daad.

Apollo Finance gaat verder, daar waar andere accountantskantoren stoppen. De meeste accountants focussen zich voornamelijk op hun traditionele rol door enkel achteruit te kijken naar je financiële resultaten van het afgelopen jaar. Naast deze traditionele rol, ben ik ook jouw strategische partner. Samen kijken we vooruit en maken we plannen, om jou te helpen de juiste beslissingen te nemen voor de toekomst van jouw bedrijf en je financiële doelen te behalen. Verder kan je bij Apollo Finance rekenen op transparante, duidelijke en voorspelbare prijzen.

Kortom:
  • Een registeraccountant is minimaal universitair opgeleid en heeft praktijkervaring opgedaan voordat hij zich “registeraccountant” mag noemen. Een boekhouder mag een administratiekantoor starten zonder enige opleidingen, cursus of werkervaring.
  • Bij een registeraccountant kun je daarom vertrouwen op de deskundigheid en daarmee op de kwaliteit en betrouwbaarheid van je administratie, belastingaangiften en de adviezen.

Is er een kans dat je nu, of in de toekomst, je jaarrekening aan derde partijen zult moeten verstrekken? Bijvoorbeeld voor het verkrijgen van een hypotheek, financiering of investering? Dan kan een samenstellingsverklaring veel toegevoegde waarde leveren in dat proces.

De jaarrekening is een essentieel onderdeel bij de beslissing om jou geld toe te kennen. Een samenstellingsverklaring is een kwaliteitsgarantie van de jaarrekening, aangezien dit betekent dat een deskundige registeraccountant jouw jaarrekening heeft opgesteld.

Dienstverlening

Als klant van Apollo Finance kun je, tijdens kantooruren, gratis met mij bellen en jouw vragen voorleggen. Voorwaarde is wel dat ik aan de telefoon direct antwoord kan geven en daarbij dus niet in je administratie, (belasting)wetten en andere stukken hoef te kijken. In de praktijk betekent dit vaak dat je me gratis kunt bellen voor eenvoudigere vragen met betrekking tot je administratie en belastingen. Voorbeelden van vragen die onder het gratis contact vallen: –

  • Ik heb een product te weinig verstuurd, hoe moet ik omgaan met creditnota’s? –
  • Wat betekent dit bedrag in mijn balans en resultatenrekening? –
  • Ik heb recentelijk iets gekocht waarvoor ik geen factuur heb en/of dit vanaf mijn privé bankrekening betaald heb. Wat moet ik hiervoor uploaden in de app?

Als klant van Apollo Finance kun je, tijdens kantooruren, gratis met mij bellen en jouw vragen voorleggen. Voorwaarde is wel dat ik aan de telefoon direct antwoord kan geven en daarbij dus niet in je administratie, (belasting)wetten en andere stukken hoef te kijken. In de praktijk betekent dit vaak dat je me gratis kunt bellen voor eenvoudigere vragen met betrekking tot je administratie en belastingen. Voorbeelden van vragen die onder het gratis contact vallen:

  • Ik heb een product te weinig verstuurd, hoe moet ik omgaan met creditnota’s?
  • Wat betekent dit bedrag in mijn balans en resultatenrekening?
  • Ik heb recentelijk iets gekocht waarvoor ik geen factuur heb en/of dit vanaf mijn privé bankrekening betaald heb. Wat moet ik hiervoor uploaden in de app?

Het stellen van vragen is uiteraard gratis: de meter loopt niet direct wanneer je belt of mailt. Moet ik naar aanleiding van jouw vraag onderzoek doen, uitgebreid advies geven of ander uitvoerend werk verrichten, dan wordt een apart budget overeengekomen. Uiteraard wordt altijd eerst een kostenindicatie aan je voorgelegd. Pas na jouw akkoord voer ik die werkzaamheden uit en breng ik deze in rekening. Volledige regie voor jou dus! Voorbeelden van vragen die onder het geven van advies vallen:

  • Van welke fiscale mogelijkheden kan ik als ondernemer gebruikmaken?
  • Moet ik als ondernemer mijn eenmanszaak omzetten naar een BV?
  • Kan ik gemakkelijk geld lenen bij de bank?
  • Als ik komend jaar minder ga werken, wat is het invloed op mijn belastingen?
Ja. Ik werk volledig digitaal, waardoor ik klanten in heel Nederland bedien. Uiteraard kunnen we een aantal momenten per jaar fysiek afspreken, mocht daar behoefte aan zijn.

Als registeraccountant ben ik wettelijk verplicht om een waarnemer aan te stellen. Deze persoon neemt alles van mij over zodra mij iets overkomt en heeft in die gevallen ook toegang tot alle systemen. Op die manier ben jij verzekerd van het risicovrij samenwerken met mij.

Overstap

De gratis overstapservice omvat het kosteloos begeleiden in hoe je jouw overstap kunt regelen met je voorgaande accountant. Ik heb hier een begeleidende rol in, terwijl jij zelf de overstap regelt. Ik kan je helpen met onder andere:

  • De opzeggingsbrief die je naar jouw voorgaande accountant kunt toesturen.
  • De tekst die je kunt sturen voor het opvragen van informatie die nodig is om je administratie over te zetten.

Ook het opzetten en inrichten van je administratie in mijn systeem en app vindt kosteloos plaats en valt onder de gratis overstapservice.

Benieuwd naar welke acties er van jou benodigd zijn bij het regelen van de overstap naar Apollo Finance? Klik dan hier (@vince mauer link naar de desbetreffende handleiding opnemen)

Let op: de overstapservice is gratis bij een minimale abonnementsperiode van 12 maanden. Indien je je abonnement eerder opzegt, dan zijn hier kosten aan verbonden.

De gratis overstapservice omvat het kosteloos begeleiden in hoe je jouw overstap kunt regelen met je voorgaande accountant. Ik heb hier een begeleidende rol in, terwijl jij zelf de overstap regelt. Ik kan je helpen met onder andere:

  • De opzeggingsbrief die je naar jouw voorgaande accountant kunt toesturen.
  • De tekst die je kunt sturen voor het opvragen van informatie die nodig is om je administratie over te zetten.

Ook het opzetten en inrichten van je administratie in mijn systeem en app vindt kosteloos plaats en valt onder de gratis overstapservice.

Benieuwd naar welke acties er van jou benodigd zijn bij het regelen van de overstap naar Apollo Finance? Klik dan hier 

Let op: de overstapservice is gratis bij een minimale abonnementsperiode van 12 maanden. Indien je je abonnement eerder opzegt, dan zijn hier kosten aan verbonden 

Bij de gratis onboarding help ik je kosteloos door middel van een onboardinggesprek. Hierin bespreken wij in circa een uur je ambities, wederzijdse verwachtingen en andere vragen die je hebt om de samenwerking soepel van start te laten gaan.

Let op: de onboarding is gratis bij een minimale abonnementsperiode van 12 maanden. Indien je je abonnement eerder opzegt, dan zijn hier kosten aan verbonden 

Het eindpunt van jouw vorige accountant is mijn startpunt. Stel, je stapt per 1 januari over, dan ga ik in mijn geoffreerde prijs ervan uit dat:

  • Jouw administratie tot die datum is bijgewerkt en geen fouten bevat. Concreet betekent dit dat al jouw facturen en transacties tot die datum geboekt zijn.
  • Alle overige verplichtingen tot 1 januari aan jou zijn geleverd. Dus geen achterstanden in belastingaangiften.

Mocht dit niet het geval zijn, dan help ik je hier graag bij!

Wil je weten hoe je zelf kunt checken of je administratie en belastingaangiften up-to-date zijn? Bekijk dit hier 

Abonnement

Zodra je langer onderneemt of jouw administratie uit meer dan 100 facturen bestaat, worden jouw financiën ook complexer. Aangezien ik een kwaliteitsgarantie biedt bij elk van mijn pakketten, is het raadzaam om in dit geval je administratie volledig uit te besteden. Bijvoorbeeld door middel van het “rust”-pakket.

Ja. Je kunt altijd je abonnement maandelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Let op: wil je je abonnement binnen 12 maanden na overstappen opzeggen? Dan worden er kosten in rekening gebracht voor de overstapservice en onboarding, welke in beginsel gratis zijn bij een minimale abonnementsperiode van 12 maanden.

Voor het opzeggen van je abonnement na 12 maanden nadat je bent overgestapt, worden geen kosten in rekening gebracht. Indien je in de eerste 12 maanden nadat je bent overgestapt opzegt, dan vervalt je recht op de gratis overstapservice en onboarding en breng ik de resterende termijnen van je jaarprijs in rekening. Dit is ter compensatie van de overstapservice en onboarding die, in beginsel, niet in rekening worden gebracht bij het aangaan van een samenwerking voor tenminste 12 kalendermaanden.

Ter illustratie: in het geval dat je per maand €100 betaalt en na 10 maanden besluit om de overeenkomst vroegtijdig op te zeggen, dan wordt het resterende bedrag van €200, over de laatste 2 maanden, in rekening gebracht.

Je vaste maandprijs wijzigt in de twee onderstaande situaties. Indien deze situaties zich voordoen, dan ontvang je altijd van te voren bericht van mij voordat ik de prijswijzigingen doorvoer.

Jaarlijkse correctie

De vaste prijs wijzigt jaarlijks voor een inflatiecorrectie en een correctie voor automatiseringskosten (indien van toepassing).

Wijzigingen in assumpties

Jouw vaste prijs wordt door mij berekend op basis van assumpties. Deze aannames zijn grotendeels gebaseerd op de vragenlijst die jij invult bij het aanvragen van een offerte. Zo is de maandprijs onder andere gebaseerd op het aantal facturen per jaar. Het kan natuurlijk zijn dat het aantal dat je hebt ingevuld in de vragenlijst niet blijkt te kloppen, door een inschattingsfout of door groei van je bedrijf.

Deze assumpties worden getoetst na het verstrijken van drie maanden in je abonnementsperiode. Indien de situatie zich voordoet dat de assumpties gewijzigd dienen te worden, dan worden de prijzen met terugwerkende kracht aangepast. Na deze periode van drie maanden stel ik, wanneer nodig, vast of assumpties en daarmee prijs verder gewijzigd dienen te worden.

KvK: 81716974

IBAN: NL88INGB0006935585

BTW-nummer: NL003599692B69

Mr. Treublaan 7, 1097 DP Amsterdam

Bedrijf

Belastingscan

Bij een belastingscan kijk ik of er fiscale regelingen in de inkomstenbelasting zijn, waar je nog geen gebruik van maakt. Ook bespreken wij jouw plannen voor komend jaar. Ben je bijvoorbeeld van plan een nieuwe auto aan te schaffen? Dan kijk ik of we dat fiscaal aantrekkelijk kunnen regelen.

Een proactieve sparringpartner.

Geen reactieve dienstverlener, waarbij de teller loopt bij elk contactmoment. Maar een proactieve sparringspartner, die naast je staat en onderdeel is van jouw onderneming.

Snelheid

Binnen 24 uur reactie op werkdagen.

Gratis contact.

Je kan altijd bellen met korte vragen over je administratie en financiën.

Transparante prijzen.

Meerwerk wordt enkel uitgevoerd na een prijsopgave en akkoord. Volledige regie voor jou dus!

Een maatwerk oplossing.

Hierdoor kan de oplossing altijd voldoen aan jouw specifieke behoefte en budget. 

Hoge kwaliteit

Als registeraccountant met jarenlange werkervaring kan ik jou dat garanderen. Lees hier de voordelen van een registeraccountant ten opzichte van een boekhouder.